![]() |
Odair Furtado |
Pois acompanhar a vida escolar
dos filhos não significa necessariamente apenas cobrar. O acompanhamento
pressupõe muito mais do que isso. É necessário estimular, motivar, valorizar,
ensinar, conversar, prestigiar, discutir. Quando os pais são presentes e
acompanham o crescimento educacional dos filhos dia a dia, suas habilidades
sociais aumentam e a chance de problemas comportamentais diminui.
Leia e escuta o jovem poeta (Mc), Odair Furtado, residente em Santa Cruz , que faz da música um “instrumento de intervenção”.
Bu Fidju Mesti
Bu fidju mesti, atenson isbosu
di direson i farda di idukason,
faze-l kria ku risponsabilidadi
ma risponsabiliza pa-el enkuantu e ka ten idadi nton ko dexa-l perdi xavi di
orientason.
Djuda-l forma alisersi undi ki
bazi ta ser forti sufisienti a sustenta pirâmidi mas pa kada fazi involvi
alegria,
djuda-l prinxi lakuna ,
ilutra-l rialidadi di vida i diferensa entri rialidadi i fantazia
faze-l sigi kriteriu prinsipiu
di vida undi ke ta inkuadra na kuadru ki senpri bu kria.
Konsikuênsia e fazi pai xinti
xeiu di orgulhu i dexa mai orgulhoza,
pamas tudu sta di pe fla-l ma
vida ten kontra maré ma vida e ka un intera mar di roza.
N'kre odja-u ta fla fidju bai
pa skola vida e ku prujetu,
mostra-l kaminhu eradu i
manda-l pe sigi sertu,
di virtudis i valoris si
interior bisti-l del.
Undi farda di idukason?
Na fonti linpu faze-l bebi nel.
Bu fidju mesti entra na
merkadu di aprendizajen,
fla-l ma nos sosiedadi e un
spedju ma sta rifleti mau imajen,
n'ta kridita ma bu ka ta
suporta odja-l ta bai na mesmu barku ku alma na mesmu bagajen,
ma bu ka ta suporta odja-l ta
ser mesmu frutu i rifleti mesmu imajen,
n'konxi poku ki ben di familia
ekonomikamenti disfavoresidu ki ser izenplu di superason,
ma n'konxi munti ki ben di
familia di kapasidadi finansera ki prima pa vaidadi ta umilha kes ki ten poku
kondison.
Fidju e mas ki un invistimentu
nton inxina-l mo ke ta interaji i fazi intervenson
me toka na pontu di sensu so dipos di
diverjênsia.
Djuda-l dizenvolvi si propriu
konpitênsia,
Tamanhu di prizenti ki bu podi
da-l ma momentu podi ser tamanhu di felisidadi di momentu,
podi ka ser sufisienti pa
manham i manham e podi perdeu di vista e podi perdi sen vista,
ko faze-l vivi bu sonhu mas
sin dexa-l sunha bu dexa-l konkista.
N'kre odja-u ta fla fidju bai
pa skola vida e ku prujetu mostra-l kaminhu eradu i manda-l pe sigi sertu,
di virtudis i valoris si
interior bisti-l del,
undi farda di idukason?
Na fonti linpu faze-l bebi nel.
Nunka ko fla-l sin na lugar di
nau i nau na lugar di sin,
ko brinka ku si inisiu po ka
ben txora ku si fin,
preukupa ku influênsia di mau
amigu,
pamodi ta trazi konsikuênsia
prigu.
Ko dexa-l sigi tudu konsedju
mas e n'ten ki ten konsedju ke pe sigi,
ma piza tapeti burmedju e ka
fasil di konsigi mas tanbe e ka inpusivel di konsigi.
Fla-l me podi ser kolega di
strela mas pe ka preukupa ku dia di brilha ma ta txiga kel dia ke ta abrasa
dikotomia,
ma nu sta na era di konpitison
ma era di konpitison ka izisti monopoliu di sabidoria.
N'kre odja-u ta fla fidju bai
pa skola vida e ku prujetu mostra-l kaminhu eradu i manda-l pe sigi sertu,
di virtudis i valoris si
interior bisti-l del,
undi farda di idukason?
na fonti linpu faze-l bebi nel.
SakutaJovem
Poeta: Odair Furtado
Sem comentários:
Enviar um comentário